perjantai 31. maaliskuuta 2017

Summer body -here I come!

Kiitos kaikille kommenteista edelliseen postaukseen! Tuli ihan vanhat hyvät ajat mieleen, kun silloin joskus pari vuotta sitten kommenttiboksissa kuhisi keskustelu yhtä kiivaana kuin nyt. :D Sieltähän pongahti esiin muutama uusi lukijakin -kiva kuulla että olette siellä! :) Heitetään nyt vähän vielä löylyä jo valmiiksi kuumalle kiukaalle ja hehkutetaan vielä vähän sitä, että kohta on kesä ja kesäkroppa on melkein saavutettu! ;D Ehkä edellisessä postauksessa kommenttiboksissa hymyilytti eniten se, että teen nyt kuulemma tässä vain tämmöisen pikku rutistuksen ennen kesää ja kunnes taas alan heti mässäilemään sillä: "Enhän enää ikinä pystyisi syömään niitä herkullisia Omar munkkeja"... :D No joo.. Voitte käydä lukemassa siellä ne kommentit itse niin en enää tarkemmin ala niitä tässä postauksessa ruotimaan, sillä on aika käydä maaliskuun tuloksien kimppuun! ;)


Huhtikuu on tosiaan jo ihan ovella ja maaliskuun alussa painoin 69,1kg ja asetin itselleni alkuun todella epärealistisen tavoitteen painaa 65kg maaliskuun loppuun. Puolessa välissä kuuta muutin kuitenkin tavoitettani 66:een kiloon ja joudun kaikkien katkerien ja kateellisten lukijoiden iloksi ilmoittamaan etten päässyt edes siihen tavoitteeseen! :D Happy now? ;) Paino on siis edelleen 66,9kg missä se on nyt viikon päivät pysynyt. Eilen tein kovan jalkatreenin, mistä johtuen paino itseasiassa nousi +400g tämän aamun painon ollessa 67,3kg mutta pelkkää lihaksiin kertynyttä nestettä se vaan on eikä mitään muuta. :) Kyllä se paino sieltä sitten ajallaan tulee alas! 


Mutta hemmetti nyt on kohta 11 viikkoa oltu dieetillä ja painoa on tosiaan lähtenyt se -7,8kg! :) Ja kuten ylläolevassa kuvassakin todetaan: neljässä viikossa huomaat itse muutosta kropassasi, kahdeksassa viikossa perhe ja ystävät huomaavat muutoksen kropassasi (kiitos anoppi, äiti, mummo, puoliso sekä saliystävät että Instagram seuraajat kun olette huomioineet jo tapahtuneen muutoksen) ja kestää kaksitoista viikkoa, että muu maailma huomaa muutoksesi! Ei siis ole mikään hetki luovuttaa nyt kun dieettiä on yksitoista viikkoa takana! ;) Eli tosiaan maaliskuun aikana paino tippui vähän reilu kaksi kiloa -nyt on se riisipussivaihe menossa kun rasvaa on jo sen verran palanut kropasta, että rasvasolut ovat pienentyneet ja ne tuntuvat samalta kuin kropassasi olisi pieniä riisipusseja ripoteltuna! :D Who knows the feeling? :D Eli jos ennen makkarat olivat semmoisia kiinteitä niin nyt allit heiluu kuin kanan heltta kun rasvasolut ovat alkaneet pienenemään!


Liikuntojen osalta maaliskuu meni omasta mielestä heikommin kuin helmikuu, mutta kuitenkin salitreenejä kertyi kaikenkaikkiaan 17kpl (tammikuussa 16kpl ja helmikuussa 19kpl) eli keskimäärin 4,25 treeniä viikkoon. HIIT:ejä tuli tehtyä saman verran kuin helmikuussa eli yhteensä 5kpl ja muita aerobisen muotoja kuten kävelylenkkejä tms myöskin 5kpl! :) Eli aerobisten määrää sain tuplattua helmikuuhun verrattuna ja tammikuuhun nähden aerobiset tuli viisinkertaistettua. ;D Eli siis joo! Ihan ok maaliskuu. ;) 

Mitkäs sitten on ne huhtikuun tavoitteet? Huhtikuussa pyrin saamaan kasaan 20 salitreeniä ja kyllä se vähintään viisi HIIT:iä ja viisi kävelylenkkiäkin täytyy sinne kalenteriin saada mahdutettua! Se tarkoittaa vain parempaa aikatauluttamista ja ehkä nyt kun on jo valoisampaa niin voi lähteä myös töidenkin jälkeen lenkille..? ;) Entäs sitten se painotavoite? Hahahah! Noh, jos haluaisin pysyä alkuperäisessä tavoitteessani niin huhtikuussa pitäisi kirittää neljä kiloa pois eli huhtikuun painotavoite olisi 63kg.. ;) Mutta kuten naurusta saatoitte päätellä niin en kuitenkaan pidä sitä realisena pudotuksessa vaan lähden ensin tavoittelemaan sitä kuuttakymmentäviittä kiloa ja mikäli paino tippuu siihen helposti niin sitten 63-64kg voi tulla kysymykseen. Kuuteenkymmeneen viiteen kiloon olen kuitenkin jo ihan älyttömän tyytyväinen sillä silloin se olisi jo kymppi läskiä pois tästä ruhosta! :) Mutta katsotaan mihin rahkeet riittää ja että minkälainen kesäkroppa sieltä kuoriutuu! ;) Nyt on kuitenkin neljän päivän VAPAAT ja tiedossa ihanaa rentoutumista ja Savonlinnan reissua sekä samalla mennään käymään uudessa Rantasalmen Järvisydän kylpylässä, mikä avataan nyt 31.3! :) Vapaasyöntipäivä siis viikonloppuna tiedossa! :)


Huh huh tulipas sitä asiaa! Miten teillä on maaliskuu mennyt? Joko lenkkarit on kaivettu kaapista ja ensimmäiset juoksuaskeleet otettu vai vieläkö siellä teillä on täydet hiihtokelit? ;)

12 kommenttia:

  1. Hei, täällä uusi lukija ilmoittautuu! Aivan upeaa työtä olet tehnyt. Itse ikuisena jojoilija en ole päässyt mihinkään tuloksiin, mutta ilmoittauduin työpaikan kautta 7.6. kuntotestausmittaukseen, jossa on mm. kehonkoostumusanalyysi eli nyt se päätös on tehty ja sun hienojen tulosten kannustamana painonpudotus alkaa. Tsemppiä kaikille laihduttajille ja paremman kunnon tavoittelijoille. Rentouttavia vapaapäiviä, näyttää kivalta tuo kylpylä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Voi miten kiva kuulla, että olet menossa kuntotestaukseen minun tuloksista motivoituneena! :) Ja kiva saada myös uusi lukija matkalle mukaan! Tsemppiä kovasti myös sulle! Se aloittaminen on yleensä se kaikkein vaikein vaihe, mutta kun tuloksia tulee niin motivaatio pysyy korkealla jatkamaan. :)

      Poista
  2. Huomenta. Minä olen seurannut blogia sen aikaa että olit sen suurimman pudotuksen tehnyt ja kiloja oli tullut takaisin.
    Lukiessa nyt muutaman vuoden tuntui kanssa siltä että kovasti yritit mutta johonkin ne tyssäsi ( niinkuin tässä itselläkin :) ) Toki treenaus sulla hyvin säilynyt koko ajan mutta tuntui että halusit painoa saada alas ja se vaan ei onnistunut.
    Osaatko itse sanoa mikä nyt teki sen että olet saanut niin reippaasti painoa putoamaan viime kuukausina? Vai olenko itse vaan tulkinnut väärin että muutama vuosi tässä oli hankalaa ainakin pudotuksen suhteen.
    Itsellä tosi vaikeaa pysyä herkuista erossa ja ehkä ajattelen että se muitten aterioitten suunnittelu olisi se ykkösjuttu että syö sen kaiken terveellisen ja säännöllisesti.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvä kysymys! Tuossa on itsellenikin kyllä pohdittavaa, mutta uskon tämän olevan nyt monen tekijän summa että olen päässyt hyppäämään siihen "painonpudotus junaan" mukaan. :) Kiireinen syksy ja stressi työrintamalla = ei jaksanut valmistella/pakata jokaista ateriaa töihin mukaan ja näinollen ateriavälit venyivät helposti kuuteenkin tuntiin. Syksyn aikana oli myös paljon koulutuksia ja yövyttiin hotellissa yms ja syötiin valmiista pizzabuffasta uuden myymälän rakentamisen ohessa. Ympärillä tapahtui niin paljon kaikkea, että vaikka perus ruokavalion runko olikin ihan ok kunnossa: aamupalalla puuroa ja raejuustoa marjojen kera, välipalalla rahkaa, lounaalla riisiä ja kanaa jne. niin iltapäivällä saattoi jäädä päivällinen kokonaan pois ja töiden jälkeen ajoin siwan kautta hakemassa suklaapatukan minkä sitten söin automatkalla kotiin tms.. Eli säännöllinen ateriarytmi on tässäkin kaiken A ja O.

      Toinen iso tekijä stressin, oman saamattomuuden ja kiireisen arjen lisäksi varmasti on nyt se että minulla on oikea määrä kaloreita ja sopivat makrot, millä paino tippuu! :) Juurikin silloin puolitoista vuotta sitten kun olin siinä kuntosalin "kymppiryhmässä", missä meitä oli kuuden hengen porukka ja treenattiin kaksi kertaa viikossa ja meillä oli myöskin ruokavalio mitä noudattaa niin selkeästi siinä oli liikaa kaloreita minun kulutukseeni nähden (treenipäivänä 1900kcal ja muuten 1600kcal)... Tottakai siinä sitten turhautui kun noudatti ammattilaisten tekemää ruokavaliota eikä mitään tapahtunut ja näin ollen ote siitä ruokavaliosta alkoi koko ajan enemmän ja enemmän lipsumaan ja lopulta kaloreita tuli syötyä varmasti vielä +500kcal siihen nähden. Nyt kun kalorimäärä on suhteutettu minun pituuteen ja painooni nähden sopivaksi niin paino oikeasti putoaakin ja tottakai tulokset ruokkivat motivaatiota ja sitä haluaa pysyä tiukkana kun tietää että tämä homma oikeasti toimii, kunhan vain syön ohjeiden mukaan! :)

      Myös aivoissa on kääntynyt se "tahtotila" -vipu nyt siihen oikeaan asentoon eikä se ihan helpolla ole kääntymässä siihen "ei nyt jaksakaan enää valmistella eväitä töihin" -asentoon. ;) Kehittyminen treeneissä ja muutokset peilikuvassa motivoivat jatkamaan eteenpäin kuin höyryjuna! :)

      Poista
    2. Kiitos vastauksesta.
      On se aika nippelipeliä varsinkin jos treenaa samalla ja haluaa terveellisyyden säilyttää. Niin muistankin että sulla ollut erilaista ryhmää ja jotakin pt juttuja siinä matkan varrella.
      Mutta on kyllä hienoa jos vihdoin tuntuu että se oikea tapa on löytynyt. Ja sen huomaa että jääkaapin sisältö pitäisi olla mahdollisemman terveellinen minullakin että onnistuisi mutta juurikin kolmen teinin kanssa se hankalaa ja selkäranka kun välillä puuttuu..

      Poista
    3. Joo kyllähän se jääkaapin sisältö ja mitä suuhunsa laittaa niin vaikuttavat eniten tuohon vyötärön ympärykseen.. :D Ei auta vaikka kuinka treenaisi jos syömiset on retuperällä. :)

      Poista
  3. Heippa!
    Jihuu - hyvää työtä, well done!

    Mulla on lenkkarit olleet koko talven tehokkaassa käytössä. Joulun jälkeen pääsin aloittamaan oman painonhallintani (lopetin kahden lapsen imetyksen viikko ennen Joulua). Mulla on ymmärtääkseni erilainen elämäntilanne, mun liikunta koostuu ainoastaan kävelystä ja hölkästä sekä tietenkin kesällä pyöräilystä (lapset ovat mulla vedettävänä pyöräkärryssä eli lisävastusta tulee reippaasti). Kuntosalia en pysty edes haaveilemaan, en saa ketään siksi aikaa lapsenvahdiksi. Joulun jälkeen aloitin raskauskilojen karistuksen ja no, okei, ehkä vähän innostuin sitten vielä enemmän kuin mitä painonnousua oli raskausaikana. Nyt on piirun verran auki 15 kiloa lähtenny, enpä sitten tiedä, oonko tehnyt jotakin väärin vai meneekö kaikki ns. ohjekirjan mukaan - mutta helposti on lähtenny. Oon nyt ihan reippaasti normaalipainoisten joukossa. Mulla ei ole mitään henk koht neuvonantajaa, issekseni tätä oon tehny. Kehonkoostumusmittaukseen menen toukokuulla, viimeksi käynyt 5-6 vuotta sitten. Vähän jännittää, silloinen tulos oli puolisen vuotta ison leikkauksen jälkeen, jolloin vatsalihaksia ei ollut saanut käyttää useampaan kuukauteen. Kivaa vertailukohtaa!

    Mukavaa kevättä ja isosti tsemppiä rutistuksiin!
    -Matikka

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Siis VAUTSI! Ihan huikea määrä kiloja sulla takana ja onnea normaalipainosta! :) Saako kysyä missä ajassa tuo 15 kiloa lähti? Puolessa vuodessa vai vuodessa? Hienoa työtä enivei! :) Juu vähän eri tyylinen elämäntilanne meillä sikäli että itse viihdyn siellä salilla enempi ja lenkille mut saa juuri ja juuri sen kerta viikkoon jos on joku kaveri kenen kanssa lähteä lenkille! ;) Kevättä kohden uskon kumminkin tuon lenkkeilyn lisääntyvän kunhan lumet vielä lähtee pois. :) ...ja tuskinpa mitään olet väärin tehnyt jos noin upeita tuloksia olet saanut aikaan ilman minkään ammattilaisen ohjeistuksia yms. ;) Selkeästi sinulla on terve pohja ruokavaliolla!

      Poista
  4. Ajattelin että minäpä työnnnän myös lusikkani tähän soppaan:D
    Olen vähän sitä mieltä näistä elämpäntaparemonteista eli ruokavaloista ja liikunnoista. Että jokaiselle on oma tyylinsä ja se mikä juttu mikä just sinulle sopii. Sinulle sopii vähähiilarinen ja jaksat treenata siitä huolimatta. Ja mulla taas ei vähähiilarinen toiminut, piti hieman lisätä hiilareita joka aterialle jotta jaksaa. Toinen pitää täysin herkutonta, toinen taas karkkipäivä viikossa tyylillä. Meitä on moneen junaan ja musta se on hyvä just niin:)
    Ja tuossa vaiheessa mikä sullakin on että ei ole montaa kiloa sitä pudotettavaa niin kalorimäärääkin tarvii laskea, näin ainakin ajattelen vaikke en itse ole tuossa tilanteessa vielä pitkään aikaan.
    Ja jos oikein olen ymmärtänyt että sulla on PT tekemä ruokavalio, niin kyllä se todellakin tietää mitä tekee. Se tekee työkseen sitä ja opiskellut alaa. Kyllähän siihen on pakko luottaa, alansa ammattilaiseen:)

    Meillä on muutaman bloggaajan kanssa joka kuukaudelle keksittänyt erilainen haaste. Alla linkki Hyvänolon Huhtikuuhun, lähdehän mukaan jos kiinnostaa:)

    http://heilautaelamaa.blogspot.fi/2017/03/laura-mahamaaliskuu-takana-ja-hyvanolon.html

    -Laura-

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lusikoita mahtuu kyllä tähän soppaan eli tervetuloa vaan! ;D Ja tossa oon kyllä niin samaa mieltä että kun kaikilla on niin erilaiset kropat ja erilainen aineenvaihdunta, toiset sietää enemmän hiilareita ja toiset ovat niitä "läpipaskoja" ja voivat syödä ihan mitä lystää ilman että näkyy missään! :D Niin kyllä jos tässä on itsekin taas sen pari vuotta taistellut tämän yhden kymmenen kilon kanssa kun ei meinaa tippua millään eikä meinaa saada itsestään sitä niskapersotetta tähän hommaan niin kyllä sitä sitten kuuntelee ammattilaisen ohjeita ja noudattaa niitä kun kerran löytyy sopivat kalori/makromäärät millä paino lähtee laskusuuntaan -jatkuvan noususuhdanteen sijaan! :) Eikä kukaan tietenkään ole ikuisesti dieetillä vaan sitten kun ne kilot on karistettu niin uusilla ammattilaisen ohjeilla kohti sitä kalorimäärää minkä tämä kroppa sietää ilman että kiloja tulee takaisin. :)

      Poista
  5. Voi huhhuh noita edellisen postauksen kommentteja. :D Minusta (yhä edelleen) oot tehnyt hurjan hyvää työtä ja todellakin saat olla tuloksista ylpeä. Niin kerta. Olen puhunut. :D

    -Rouva R-
    rakkaudenrasvaprosentti.blogspot.fi/

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos ja niin todella olet sinäkin Rouva R! Terveisin: Satunnainen vierailija blogissasi ;)

      Poista

Kiva jos jätit kommenttia :) Nyt voit kommentoida myös anonyyminä! Kommentit hyväksytetään ennen julkaisua ja kaikki asialliset kommentit julkaistaan! :)